Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën s-a desfășurat weekendul trecut pe nouă probe speciale și un total de 116 kilometri cronometrați, atât în Pitești, cât și pe celebrul Transfăgărșan sau în apropiere de Câmpulung. Un număr record de echipaje au pornit în competiția organizată de către ACS DTO Rally, în ceea ce s-a anunțat un spectacol automobilistic pentru județul Argeș.
Ediția din 2023 a Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën a fost una marcată de schimbări de condiții meteo și în care alegerea corectă a anvelopelor a contat de-a lungul celor două zile de concurs. O ploaie vineri și multiple runde de precipitații sâmbătă au obligat echipajele la decizii rapide sau la evoluții pe anvelope care nu au fost ideale suprafeței de concurs.
Cu patru probe programate în prima zi de concurs, Raliul Argeșului a debutat încă de pe PS1 cu o surpriză: Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au parte de o ieșire în decor și sunt nevoiți să abandoneze. Martin Surilov și Zdravko Zdravkov se impun pe prima probă, ca mai apoi Simone Tempestini și Sergiu Itu să fie cei mai rapizi pe a doua probă a raliului, desfășurată după o ploaie. Cu încă două probe pe care cele două echipaje și-au împărțit victoriile, ziua de vineri s-a încheiat cu Martin Surilov și Zdravko Zdravkov lideri, cu un avans de 15,2 secunde în fața lui Simone Tempestini și Sergiu Itu. Cu un parcurs foarte bun, Andrei Gîrtofan și Doru Vraja ocupau ultima treaptă a podiumului în clasamentul provizoriu.
Ziua scundă a evenimentului a început cu o schimbare de podium, Norbert și Francesca Maior trecând pe locul trei după o evoluție de zile mari pe „Lacul Vidraru I”, când cei doi au stabilit al doilea timp în clasamentul general la bordul unei mașini cu tracțiune. Tempestini și Itu s-au impus pe ambele probe în urcare pe Transfăgărășan și au trecut astfel la conducerea cursei înaintea regrupării de la Conacul Ursului și întoarcerea pe specialele în coborâre.
Ultimele două probe de pe Transfăgărășan aduc încă două victorii pentru Simone Tempestini și Sergiu Itu, urmați de fiecare dată de Martin Surilov și Zdravko Zdravkov, cele două echipaje menținându-și astfel locurile în clasament. Creșterea de ritm a echipajului Andrei Gîrtofan / Doru Vraja le readuce celor doi ultima treaptă a podiumului, în detrimentul fraților Maior.
Deși desfășurarea superspecialei din Pitești a adus unele schimbări de ierarhie în diferite categorii, clasamentul final general al Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën a rămas neschimbat, cu Simone Tempestini și Sergiu Itu obținând prima victorie din 2023. Bulgarii Martin Surilov și Zdravko Zdravkov încheie pe locul secund, în timp ce brașovenii Andrei Gîrtofan și Doru Vraja termină pe podium, cu doar 4,5 secunde în fața echipajului format din Norbert Maior și Francesca Maior.
Frații Maior au dominat categoria mașinilor cu tracțiune, unde s-au impus cu un avans considerabil în fața echipajului Cristi Sugar / Vlad Colceriu, care a fost urmat de echipajul Jean Tatu Jr / Gabriel Lazăr pe ultima treaptă a podiumului. Vârful clasamentului clasei RC4 a fost identic.
Vali Porcișteanu, unul dintre favoriții locali, și-a adjudecat clasa RC2N, alături de Dan Dobre, după o luptă strânsă și spectaculoasă de-a lungul întregului weekend. Patru echipaje s-au duelat cu secundele pe cele nouă probe speciale, piteștenii fiind la final urmați pe podium de către Bogdan Talașman și Laurențiu Mandu, respectiv Vlad Cosma și Florin Dorca.
În cadrul clasei RC5, ziua de sâmbătă a produs multiple schimbări de podium. După ce vineri seară erau lideri, Constantin Tudose și Alexia Parteni au pierdut secunde prețioase și au încheiat abia pe trei, la doar o secundă de locul secund, pe care s-au clasat Samuil Mircea și Călin Maier. Victoria le-a revenit lui Sebastian Scîrlet și lui Sebastian Itu, care au fost cei mai rapizi pe trei din cele patru probe de pe Transfăgărășan. Podiumul Clio Rally5 Challenge a fost identic cu cel al clasei RC5.
În cadrul clasei RC5N duelul a fost unul foarte strâns până aproape de final, câștig de cauză având David Tarța și Mihai Sandu, urmați de Paul Popa și Tudor Mârza, respectiv Reis Suliman & Rareș Badea. Aceste trei echipaje au ocupat podiumul și în cadrul Swift Cup, în timp ce Ioan Dănilă și Gheorghe Dumitru s-au impus în Cupa Dacia, cu Daniel Militon și Bogdan Giol pe locul secund, respectiv Matei Ghiban și Octavian Bostan pe ultima treaptă a podiumului.
În cadrul clasei 11 s-a impus echipajul Cătălin Ienășel / Adrian Diaconescu, care s-a luptat întreg raliul cu ocupanții locului secund, Adrian Iliescu și Ioan Popa. Dorin Banciu și Ioana Stan au obținut bronzul. În paralel, clasa 12 a fost adjudecată de Ionuț Șimon și Mihail Verdes, urmați de Attila Jakab/Levente Mag, respectiv Eduard Georgescu/Călin Paraschiv.
Florian Nițurad și Mihai Popa au câștigat categoric Trofeul Rally2, fiind urmați la peste patru minute distanță de Alin Oprițescu și Claudiu Ciurescu, cu Costin Popescu și Mihai Rotaru ocupând locul al treilea. În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Dorin Alexandrescu și Andrei Moțescu s-au impus cu un avans de peste trei minute, duelul pentru locul secund fiind foarte strâns, câștig de cauză având Cătălin Ghigea și Călin Fărăgău, care au fost urmați pe locul al treilea de Botond Balazs și Iosif Ferenți.
Clasamentele complete se găsesc pe live.fras.ro.
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.
Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – Importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën, DS și Opel în România.
Parteneri: Repsol prin Valtec Premium Lubricants, Ramada, MSS, HidroGaz, New Design Composite
Parteneri media: Kiss FM, Prima Sport, RallyMax.ro și Autorally.ro
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën 2023 este cel mai important eveniment de motorsport din județul Argeș, fiind un punct de atracți pentru spectatorii dornici să urmărească spectacolul oferit de cele 80 de echipaje înscrise.
Deoarece fanii sunt cei mai importanți la un eveniment sportiv, am pregătitt pentru voi un material complet pentru competiția din acest weekend: un ghid al spectatorilui. Acest ghid conține toate informațiile despre shakedown și probele speciale al Raliului Argeșului: data și ora desfășurării, detalii dspre probă, intervalul de închidere a circulației, locuri recomandate pentru fani și hărți cu aceste locuri.
Ghidul poate fi descărcat pe telefon și consultat oricând este nevoie de la următorul link - GHID SPECTATORI (fără hărți) sau GHID SPECTATORI CU HĂRȚI.
Glosar de termeni
Înainte de orice, dorim să vă atragem atenția asupra unor aspecte de maximă importanță:
Sector de drum închis circulației rutiere pentru public: de la ieșire intersecția Str. Depozitelor (DN 7) cu Str. Sudeaua, continuând pe Str. Sudeaua până la intersecția cu DJ 703K și continuând pe DJ 703K până la intrarea în Budeasa Mică
START: 44°54'7.68"N 24°50'51.60"E
SOSIRE: 44°54'45.36"N 24°50'51.54"E
Deși este o secțiune relativ scurtă unde echipajele vor efectua ultimele reglaje - deci nu vor merge neapărat la capacitatea maximă - recomandăm Shakedown-ul de la Budeasa Mică tuturor piteștenilor, localnicilor din zonă sau celor ce preferă să rămână în oraș pentru a nu rata Super Specială de la stadionul "Nicolae Dobrin"
Sector de drum închis circulației rutiere pentru public: de la ieșire din Schitu Golești pe DC 10 până la intrare în Capu Piscului, continuând până la intersecția cu DN 73C și până la intrare în Berevoiești
START: 45°10'52.56"N 24°59'38.58"E
SOSIRE: 45°14'47.46"N 24°58'32.46"E
*Notă - avantajul primelor 5 locații este acela că, postându-vă în una dintre aceste zone, veți avea posibilitatea să vedeți 3 treceri în ziua de vineri, întrucât sectorul de drum se suprapune cu speciala "Berevoiești"
Sector de drum închis circulației rutiere pentru public: de la ieșire din Schitu Golești pe DC 10 până la intrare în Capu Piscului, continuând până la intersecția cu DN 73C și până la intrare în Berevoiești
START: 45°10'52.56"N 24°59'38.58"E
SOSIRE: 45°13'7.74"N 24°56'51.54"E
Notă* - avantajul tuturor acestor locații este acela că veți vedea 3 treceri, întrucât speciala "Berevoiești" se suprapune cu "Godeni"
Sector de drum închis circulației rutiere pentru public: Str. Nicolae Dobrin - între intersecția cu Str. Smeurei și Str. Războieni
START: 44°50'54.60"N 24°51'56.16"E
SOSIRE: 44°50'47.46"N 24°52'6.54"E
Dat fiind faptul că Super Specialele din ambele zile se desfășoară în centrul municipiului Pitești (zona Stadionului "Nicolae Dobrin), aici zonele recomandate pentru spectatori devin obligatorii, celelalte nespecificate fiind IMPERATIV INTERZISE - totul pentru siguranța și integritatea dvs corporală, respectiv pentru desfășurarea competiției în condiții normale
Locurile pentru spectatori vor fi recunoscute după plăcuțele cu textul "Permis Spectatori" pe fundal verde, iar cele interzise, evident, cu textul "Interzis Spectatori" pe fundal roșu.
Sector de drum închis circulației rutiere pentru public: de la Hidrocentrala Vidraru (Acces Cetatea Poenari) până la Cabana Capra
START: 45°21'59.88"N 24°38'17.22"E
SOSIRE: 45°27'45.66"N 24°36'12.48"E
Sector de drum închis circulației rutiere pentru public: de la Hidrocentrala Vidraru (Acces Cetatea Poenari) până la Cabana Capra
START: 45°28'33.54"N 24°36'5.28"E
SOSIRE: 45°34'46.02"N 24°37'19.38"E
Sector de drum închis circulației rutiere pentru public: de la Hidrocentrala Vidraru (Acces Cetatea Poenari) până la Cabana Capra
START: 45°33'24.66"N 24°36'6.54"E
SOSIRE: 45°28'33.54"N 24°36'5.28"E
Sector de drum închis circulației rutiere pentru public: de la Hidrocentrala Vidraru (Acces Cetatea Poenari) până la Cabana Capra
START: 45°27'45.66"N 24°36'12.48"E
SOSIRE: 45°21'59.88"N 24°38'17.22"E
Nu uitați! Ghidul poate fi descărcat de la următorul link: GHID SPECTATORI sau GHID SPECTATORI CU HĂRȚI
În 2023, la aniversarea a cinci ani de la revenirea pe principala scenă a raliurilor din România, Raliul Argeșului stabilește un record. Evenimentul organizat de ACS DTO Rally atinge borna maximă admisă de echipaje care pot lua startul în competiția care se desfășoară și pe Transfăgărășan.
După ce în primii ani de la revenire aproximativ 60 de echipaje au pornit în Raliul Argeșului, numărul a crescut de-a lungul sezoanelor până la un număr de aproximativ 70 de mașini în concurs. În 2023, așteptările fanilor sunt depășite, cu 80 de echipaje care se vor alinia la start în competiția programată în perioada 26-27 mai.
Din numărul total, 68 de echipaje se vor duela în Campionatul Național de Raliuri în diferitele categorii și clase, în timp ce șapte piloți și copiloți iau startul în Trofeul Rally2. În paralel, alte șapte echipaje vor concura în Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, unde spectacolul e asigurat de modelele superbe aflate la start.
Lista completă de înscrieri echipaje
Principalii pretendenți la titlu pornesc în Raliului Argeșului CATENA - Powered by Citroën 2023: Simone Tempestini și Sergiu Itu revin pe meleaguri argeșene la bordul Porsche-ului 997 RGT pentru a-și lua revanșa după abandonul tehnic de anul trecut. În paralel, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu vin după o victorie la etapa de debut a sezonului și își propun un nou succes, după cel din 2022 de la Pitești.
În lupta pentru victorie va fi implicat și echipajul care a urcat pe podium anul trecut, Andrei Gîrtofan și Doru Vraja, care a demonstrat o creștere de formă. În paralel, alte șase echipaje care iau startul cu modele de top, de clasa RC2, fi implicate cel puțin în duelul pentru podium: Adrian Teslovan & Vajk-Imre Cseh, Jean Tatu & Teodor Gabriel Găină, Bogdan Gheorghiu & Sandor Csikos, Mihai Manole & Marc Banca, Anton Titov & Alexander Spirov sau Martin Surilov & Zdravko Zdravkov.
La start se va afla și bine-cunoscutul pilot piteștean Valentin Porcișteanu, care alături de Dan Dobre pornește cu prima șansă în cadrul clasei RC2N. Aflați la raliul de casă, cei doi vor avea dueluri strânse în cadrul categoriei cu Vlad Cosma & Florin Dorca, Bogdan Talașman & Laurențiu Mandu, Răzvan Nechifor & Dorin Pulpea, Răzvan Trișnevschi & Manuela Trișnevschi sau Claudiu Erhan & Nicolae Ion.
În categoria mașinilor cu tracțiune, în cadrul principalei categorii, RC4, pornesc 10 echipaje care vor oferi garantat spectacol în lupta lor pentru victorie sau podium: Norbert Maior & Francesca Maior, Jean Tatu Jr & Gabriel Lazăr, Cristian Sugar & Vlad Colceriu, Dănuț Budai & Lucian Budai, piteșteanul Alexandru Gheorghe alături de Cosmin Diacu, Victor Supuran alături de Mihai Supuran, Ekaterina Stratieva & Georgi Avramov, Andrei Coreanu & Iulian Nicolaescu, Vasile Ile & Robert Fus sau Bogdan Toma alături de Andrei Mitrașcă.
Duelul echipelor este unul interesant în 2023, cu trei grupări pregătite să lupte pentru cea mai înaltă treaptă a podiumului: Napoca Rally Academy cu trei echipaje, CB Rally Vest cu trei echipaje, în timp ce Omega Rally Team se aliniază la start cu cinci echipaje. În paralel, în cupele monomarcă vor porni peste 25 de echipaje, un număr impresionant care va genera spectacol datorită condițiilor egale în care sportivii evoluează.
Lista completă de înscrieri echipaje
Raliului Argeșului CATENA - Powered by Citroën 2023 se desfășoară în perioada 26-27 mai pe un total de 9 probe speciale desfășurate pe Transfăgărășan, în Pitești și în apropiere de Câmpulung, echipajele având de parcurs un total de aproape 116 kilometri cronometrați.
Evenimentul debutează cu startul festiv și prezentarea echipajelor, programate joi, 25 mai, începând cu ora 19:00, în timp ce probele speciale vor porni vineri după ora 14:40. Spectatorilor din Pitești le-au fost pregătite momente inedite, cu două superspeciale programate lângă Stadionul „Nicolae Dobrin” atât vineri seară (ora 21:00), cât și sâmbătă (ora 17:30).
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.
Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – Importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën, DS și Opel în România.
Parteneri: Repsol prin Valtec Premium Lubricants, Ramada, MSS, HidroGaz, New Design Composite
Parteneri media: Kiss FM, Prima Sport, RallyMax.ro și Autorally.ro
Desfășurarea Raliului Argeșului presupune închiderea anumitor secțiuni de drum din județul Argeș, pe care concurenții se vor duela cu cronometrul. În perioada 26-27 mai, diferite drumuri naționale, județene sau comunale de lângă Pitești, din zona Câmpulung și de pe Transfăgărășan vor fi închise circulației publice.
Vineri, 26 mai 2023:
Sâmbătă, 27 mai 2023:
Vă mulțumim pentru întelegere și ne cerem scuze pentru orice disconfort cauzat.
Ne mai desparte doar o lună până la startul unei noi ediții a Raliului Argeșului, cel mai mare eveniment de motorsport din județul Argeș. Cu peste 20 de competiții care au avut loc începând cu 1971, evenimentul își va desfășura în perioada 26-27 mai 2023 a cincea ediție consecutivă de la revenirea din 2019.
Organizatorul ACS DTO Rally Team a pregătit un total de 9 probe speciale în Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën 2023. Cu un total de peste 400 de kilometri, dintre care 120 cronometrați, competiția se va desfășura pe durata a două zile pe Transfăgărășan, pe drumurile de lângă Câmpulung și în Pitești.
Principalele caracteristici ale evenimentului vor fi incluse în program și în acest an, cu parcul de service amplasat în Piața Vasile Milea, în timp ce startul festiv se va desfășura în Piața Primăriei din Pitești. Probele speciale vor avea loc pe celebrul Transfăgărășan, dar și în zona Câmpulung, acolo unde organizatorii au pregătit un nou traseu de concurs. Totodată, superspeciala apreciată de către fani are parte de câteva modificări, urmând a fi parcursă atât vineri, cât și sâmbătă, într-un format mai scurt decât în anii precedenți.
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën 2023 începe miercuri, cu recunoașterile probelor speciale, care se încheie joi după-amiază. Joi (25 mai) va avea loc primul moment dedicat fanilor: startul festiv și prezentarea echipajelor din Piața Primăriei din Pitești vor începe la ora 19:00, reprezentând cadrul ideal pentru curioși să se fotografieze cu mașinile și concurenții înscriși.
Vineri (26 mai) este o zi plină în programul raliului, cu testele oficiale de la Budeasa, acolo unde echipajele se vor încălzi pentru concurs și vor face ultimele reglaje la mașinile de concurs. Traseul de 2,5 kilometri va fi parcurs de multiple ori în intervalul orar 08:00 - 12:00.
După-amiaza zilei de vineri va continua cu primele probe speciale ale Raliului Argeșului CATENA - Powered by Citroën: două treceri pe „Godeni”, celebra specială în lungime de 12,43 kilometri din apropiere de Câmpulung, cât și o trecere pe „Berevoiești” (10,69 kilometri), o probă care conține o secțiune complet nouă pentru echipaje. Ziua va fi încheiată de parcurgerea superspecialei din Pitești, care se va desfășura după apusul soarelui, pentru un plus de spectacol.
Ziua de sâmbătă este dedicată integral probelor de pe Transfăgărășan, cu un program cunoscut fanilor și concurenților: „Lacul Vidraru I” (27,32 kilometri) și „Transfăgărășan” (15,38 kilometri) vor fi parcurse între Barajul Vidraru și Cabana Capra, în timp ce „Piscul Negru” (10,85 kilometri) și „Lacul Vidraru II” (27,32 kilometri) vor fi alergate în sens opus, în coborâre. O a doua parcurgere a superspecialei din Pitești încheie Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën 2023 în aplauzele fanilor.
Documentele oficiale ale Raliului Argeșului CATENA - Powered by Citroën 2023 sunt disponibile pe website-ul www.raliulargesului.ro sau mai jos:
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.
Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – Importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën, DS și Opel în România.
Parteneri: Repsol prin Valtec Premium Lubricants, Ramada, MSS, HidroGaz, New Design Composite
Parteneri media: Kiss FM, Prima Sport, RallyMax.ro și Autorally.ro
Fiind una dintre cele mai importante competiții din România, Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën are parte de o listă numeroasă de echipaje la startul ediției din acest an. Cursa se desfășoară pe durata a două zile de concurs și propune peste 120 de kilometri cronometrați pe drumurile de asfalt de lângă Câmpulung și de pe Transfăgărășan.
De la revenirea Raliului Argeșului în calendarul de raliuri în 2019, aproximativ 70 de echipaje au răspuns prezent invitației organizatorului DTO Rally de a concura pe drumurile din județul Argeș în fiecare an, în ciuda unei perioade dificile marcate de pandemie.
În 2021, 74 de echipaje vor concura în perioada 11-12 iunie pe cele opt probe speciale ale raliului, lupta pentru victorie anunțându-se una mai mult decât interesantă. 51 de piloți și copiloți pornesc în Campionatul Național de Raliuri Betano, 5 echipaje în Campionatul dedicat Vehiculelor Istorice, în timp ce alte 18 mașini vor evolua în Campionatul Național de Rally2.
Principalii pretendenți la titlul din 2021 și cei mai rapizi piloți din România sunt la startul Raliului Argeșului: învingător în sezoanele trecute și de cinci ori campion național, Simone Tempestini (Skoda Fabia R5) vine la Pitești să facă „tripla”, având obiectivul clar să se impună pe probele argeșene. Pilotul Napoca Rally Academy se va lupta cu colegul său de echipă, Bogdan Marișca (Ford Fiesta R5), dar și cu Dan Gîrtofan (Skoda Fabia Rally2), ambii având mai multe titluri de campion național absolut în palmares.
Pilotul argeșean Cristian Dolofan (Citroën C3 Rally2) va fi responsabil cu spectacolul la cursa de casă și va oferi o demonstrație de viteză, în timp ce Peugeot-ul 208 R5 al lui Eugen Cărăgui va atrage aplauzele fanilor. Sibianul Sebastian Barbu (Skoda Fabia Rally2) și Bogdan Cuzma (Skoda Fabia Rally2) se vor duela pentru un podium într-o cursă unde șapte modele de top (clasa RC2) vor fi la start.
Revelația sezonului, tânărul Norbert Maior (Citroen DS3 R3T Max), revine după abandonul din Maramureș dornic de un rezultat bun, ceea ce se va traduce într-o evoluție rapidă și spectaculoasă. Acesta se va lupta în categoria mașinilor cu tracțiune cu Mihai Manole (Renault Clio R3), Csongor Szabo (Peugeot 208 R2), Dănuț Budai (Citroen DS3 R3T) sau Marius Sîncrăianu (Peugeot 208 R2).
Pe lângă cele șapte modele de top, alte 11 mașini integrale vor fi responsabile cu spectacolul la Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën, împărțite în două categorii diferite: clasa RC2N și clasa 11. Andrei Gîrtofan (Subaru Impreza), argeșeanul Bogdan Năstase (Mitsubishi Lancer EVO IX), Adrian Teslovan (Mitsubishi Lancer EVO X), Călin Bucur (Subaru Impreza STI) sau Dorin Banciu (Toyota Celica GT-FOUR) sunt câțiva dintre piloții care vor atrage aplauzele fanilor pe durata celor două zile de concurs.
Alte zeci de echipaje vor concura în cadrul claselor RC5, unde sunt încadrate și cele două competiții monomarcă, Cupa Dacia și Swift Cup, dar și în cadrul clasei 12. Cele cinci modele istorice precum Ford Escort MK2, Alfa Romeo, Volkswagen Golf sau Dacia 1310 vor aduce un plus de spectaculozitate, în timp ce duelurile din Rally2 vor demonstra că primii pași în motorsport sunt palpitanți și accesibili.
Lista completă de înscrieri în Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën este disponibilă AICI.
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën se desfășoară în perioada 11-12 iunie 2021 pe opt probe speciale. Competiția are programat startul festiv joi (10 iunie 2021), începând cu ora 20:00, în Piața Primăriei din Pitești, urmând ca probele speciale de vineri (11 iunie) să aibă loc în apropiere de Câmpulung. Sâmbătă (12 iunie), acțiunea se mută pe Transfăgărășan, cu patru probe speciale între Lacul Vidraru și Cabana Capra, atât în urcare, cât și în coborâre.
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.
Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – Importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën şi DS în România.
Parteneri: DTO Rally, Teilor, Hotel Yaky Center, Nordmark, MSS, Placari Faine, Vinescu.ro
Partener media: KissFM, RallyMax.ro, Autorally.ro, LOOKSport3.
Timp de o săptămână, atenția motorsportului din România se mută în județul Argeș, o zonă cu o bogată istorie a curselor auto. Raliul Argeșului CATENA - powered by Citroën se desfășoară în perioada 11-12 iunie 2021, fiind a cincea etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano, și aduce în prim plan Transfăgărășanul, legendarul drum cunoscut la nivel mondial.
Evenimentul este unul de referință în județul Argeș și în întreaga zonă a Munteniei, fiind cea mai importantă competiție automobilistică din sudul țării. După ce decenii întregi s-a desfășurat pe macadam, cursa a fost mutată pe asfalt și pe celebrul Transfăgărășan. Revenit în 2019 cu o ediție memorabilă, Raliul Argeșului CATENA - powered by Citroën propune zilele viitoare un format interesant pregătit de către organizatorii DTO Rally.
În 2020, un an dificil în care evenimentele sportive au avut parte de dificultăți, Raliul Argeșului CATENA - powered by Citroën a deschis sezonul intern al Campionatului Național de Raliuri Betano cu o ediție spectaculoasă, 66 de echipaje fiind prezente la start. Cum autoritățile au stabilit numeroase relaxări în ultima perioadă, organizarea competiției în 2021 va avea parte de noutăți importante și benefice atât pentru sportivi, cât și pentru fani.
Startul festiv va fi prezentat, ca în fiecare an, de matinalul și pilotul Dani Oțil.
Raliul Argeșului CATENA - powered by Citroën programează 8 probe speciale pe durata a două zile de concurs: vineri, 11 iunie, și sâmbătă, 12 iunie. Traseul pregătit de DTO Rally va purta concurenții pe 123 de kilometri cronometrați în principalele zone ale județului Argeș.
Joi, 10 iunie, echipajele înscrise vor participa la startul festiv din Piața Primăriei din Pitești, un eveniment unde fanii vor face cunoștință cu piloții și copiloții, momentul ideal pentru autografe și fotografii. Vineri, participanții vor efectua testele oficiale pe traseul de lângă Budeasa Mică între 8:15 și 12:30, ca mai apoi să pornească pe patru probe speciale în zona Câmpulung.
Sâmbătă este ziua cea mai lungă a Raliului Argeșului, atenția fiind concentrată pe Transfăgărășan și peisajele superbe din Munții Făgăraș. Concurenții vor parcurge drumul dintre Barajul Vidraru și Cabana Capra dus-întors, într-o provocare dificilă, cu sute de viraje succesive pe care piloții se vor duela cu secundele. În final, cele mai bune echipaje vor fi aplaudate la festivitatea de premiere programată la 19:30 în Pitești.
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.
Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – Importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën şi DS în România.
Parteneri: DTO Rally, Teilor, Hotel Yaky Center, Nordmark, MSS, Placari Faine, Vinescu.ro
Partener media: KissFM, RallyMax.ro, Autorally.ro, LOOKSport3.
Debutul sezonului 2020 de raliuri a avut loc în weekend-ul încheiat în județul Argeș, pe unele dintre cele mai interesante drumuri, pline de provocări interesante pentru concurenți. Raliul Argeșului a revenit anul trecut în calendarul Campionatului Național de Raliuri sub organizarea ACS DTO Rally și a stabilit referința în standardele de organizare ale unei competiții în România.
Competiția a programat șase probe speciale pe durata a două zile de concurs, timp în care cele peste 60 de echipaje s-au luptat cu cronometrul pe o lungime de aproape 400 de kilometri totali. În prima zi de cursă, piloții și copiloții au concurat în zona Municipiului Câmpulung Muscel, pentru ca ziua secundă să programeze patru speciale rapide și pline de provocări pe Transfăgărășan, de la Barajul Vidraru până în golul alpin, la Cabana Capra.
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Peugeot 2020 a debutat vineri, cu două parcurgeri ale noutății pregătite de organizatori: proba ”Godeni”. Tehnică, de viteză, cu multe provocări pentru echipaje, speciala a reprezentat un început excelent de sezon. Simone Tempestini și Sergiu Itu au stabilit de două ori timpul de referință și s-au instalat în fruntea clasamentului general FIA vineri seară.
Înscriși pe ultima sută de metri înaintea timpului limită, Dan Gîrtofan și Tudor Mârza au fost foarte rapizi pe probele speciale de vineri și au ocupat locul secund în clasamentul general provizoriu, fiind urmați în mod surprinzător pe podium de către Norbert și Francesca Maior. La revenirea pe un Mitsubishi Lancer EVO IX, o mașină cu care a concurat multiple sezoane în anii trecuți, echipajul format din Valentin Porcișteanu și Dan Dobre se afla pe patru la finalul primei zile de concurs, în timp ce Alexandru Pițigoi și Anton Avram, la bordul unui superb Porsche 911 GT3, stabileau timpul de referință în cadrul clasei 12 și urcau pe podiumul clasamentului general open.
Sâmbătă, Transfăgărășanul a fost gazda Raliului Argeșului 2020, cu patru probe speciale „alergate” atât în urcare, cât și în coborâre. Echipajele au parcurs drumul șerpuit de pe malul lacului Vidraru, de la baraj până la Cabana Capra, acolo unde au fost așteptați de cele mai spectaculoase viraje ale competiției. După ce s-au întors pe același drum, cei mai rapizi piloți și copiloți au fost premiați în cadrul unei festivități unice, desfășurată pe Barajul Vidraru.
Simone Tempestini și Sergiu Itu au fost, din nou, cei mai rapizi, reușind să se impună pe aproape toate probele speciale ale competiției. Astfel, echipajul Napoca Rally Academy se impune în debutul sezonului 2020 de raliuri și obține a doua victorie consecutivă în Raliul Argeșului. Dan Gîrtofan și Tudor Mârza au menținut ritmul excelent din prima zi și pleacă de la Pitești cu argintul cursei, în timp ce Valentin Porcișteanu și Dan Dobre cresc viteza și își adjudecă ultima treaptă a podiumului clasamentului general FIA.
Echipajul frate-soră Norbert și Francesca Maior are un ritm incredibil pe probele speciale, încheie Raliul Argeșului 2020 pe locul 4 în clasamentul general FIA și se impune în categoria mașinilor cu tracțiune față 2FWD. Al treilea în clasamentul OPEN, cel care ia în considerare toate mașinile de concurs, echipajul Alexandru Pițigoi / Anton Avram s-a impus în cadrul clasei 12 la bordul superbului Porsche 911 GT3.
Printre învingătorii Raliului Argeșului în diferite clase sau categorii se numără Valentin Porcișteanu și Dan Dobre (clasa RC2N), Mihai Manole și Marc Banca (clasa RC3), Norbert și Francesca Maior (clasa RC4), Adi Iliescu și Rareș Badea (clasa 11) și Alexandru Pițigoi și Anton Avram (clasa 12). În cupele monomarcă s-au impus Dănuț și Lucian Budai (Swift Cup și clasa RC5) și Raul Badiu alături de Teodor Gabriel Găina (Cupa Dacia), în timp ce campionatul secund Rally2 a fost adjudecat de Emanuel și Denisa Resiga. Fiind prima etapă a Campionatului Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Raliul Argeșului a avut la start patru mașini superbe, cel mai rapid echipaj fiind Gunther Graef/Bogdan Iancu la bordul unui BMW 1602.
Pe parcursul celor două zile de concurs, fanii au putut urmări Raliul Argeșului pe website-ul competiției și pe multiple pagini de socializare, printre care și Eurosport România. Cele mai importante momente ale cursei au fost transmise LIVE, spectatorii de acasă având la dispoziție peste 4 ore de filmări, însoțite de comentariu și interviuri ”la cald” cu concurenții. Cele peste 130.000 de vizualizări unice demonstrează că cei aproximativ 5 kilometri de probă specială transmiși au reprezentat un punct de interes pentru fanii sportului cu motor în weekendul încheiat.
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Peugeot este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.
Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – Importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën şi DS în România.
Parteneri: Total, DTO Rally, Tellur, Hotel & Restaurant Celly.
Parteneri media: KissFM, RallyMax.ro, Autorally.ro.
Sâmbătă, echipajele din Raliul Argeșului au parcurs celebrul Transfăgărășan, atât în urcare, cât și în coborâre, o regrupare separând cele două probe speciale desfășurate în cele două sensuri.
După ce la testele oficiale ale competiției a fost prezentă în calitate de copilot în dreapta lui Cristi Dolofan, Irina Ciobanu, campioană europeană la la tenis de masă, a avut o surpriză pentru piloții participanți în Raliul Argeșului 2020.
Sportiva i-a provocat pe piloți la un duel în sportul pe care aceasta îl iubește - tenis de masă. Mai mulți participanți au răspuns pozitiv încercării și au trecut de la comenzile mașinilor de concurs la mingea și paleta de tenis.
Sezonul 2020 al Campionatului Național de Raliuri a fost deschis de către Raliul Argeșului CATENA - Powered by Peugeot. Cu două zile de concurs, competiția a avut parte de o participare peste așteptări, de o atenție sporită a fanilor și de interesul presei locale și naționale.
Zeci de persoane din organizare, de arbitri sau voluntari au lucrat în ultimele luni pentru ca ediția din acest an să fie un succes. Toate detaliile au început să fie puse la punct în plină pandemie, iar ajutorul autorităților și al partenerilor au fost esențiale în această perioadă.
În acest sezon, putem sumariza Raliul Argeșului cu următoarele cifre:
Raliul Argeșului CATENA - Powered by Peugeot este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.
Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – Importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën şi DS în România.
Parteneri: Total, DTO Rally, Tellur, Hotel & Restaurant Celly, Magic Safe Security.
Parteneri media: KissFM, RallyMax.ro, Autorally.ro.
Credit foto: RallyPhoto Hunters
www.raliulargesului.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.
Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a societatii noastre cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.
Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie.
De asemenea prin completarea si trimiterea unui formular, email sau a unei solicitari care contin date cu caracter personal, confirmi ca esti de acord cu transmiterea acestora si inclusiv cu toate normele europene privitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal.