Titi Aur: “Fanii vor avea ce vedea; drumurile sunt frumoase, mai ales Transfăgărășanul”

Constantin „Titi” Aur este cel mai de succes pilot care a luat startul în Raliul Argeșului, având 10 podiumuri și 6 victorii pe probele de lângă Pitești. La 9 ani de la ultima ediție a Raliului Argeșului, multiplul campion național concurează între 2 și 4 mai alături de Silviu Moraru, la bordul unei Skoda Fabia R5.

Reporter: Bună, Titi! În 2019, Raliul Argeșului revine în calendarul Campionatului Național de Raliuri. Ce parere ai de revenirea acestei curse, după 9 ani de absență?

Constantin Aur: Transfăgărășanul a fascinat de fiecare dată pe toată lumea. La Raliul Argeșului este folosită partea din sud a acestui drum, iar per total vom avea un traseu complex, greu, interesant, care dacă ar fi avut și partea de macadam ar fi fost perfect. Spun asta fiind nostalgic după acea combinație asfalt/macadam cum se făcea pe timpuri la Raliul Argeșului. Bun revenit în campionat!

Reporter: Ești cel mai prolific pilot care a concurat în Raliul Argeșului, cu 6 victorii și încă 4 locuri secunde obținute de-a lungul anilor. Care este secretul succesului la Raliul Argeșului?

Constantin Aur: Ha, ha, ha, eram mai tânăr! Cum s-ar spune, eram tânăr și rapid, iar anul acesta sper să fiu ca vinul, mai vechi, dar mai bun!

Reporter: Care sunt principalele diferențele dintre raliurile din anii 90, atunci când ai obținut 4 victorii consecutive, și cele din prezent?

Constantin Aur: Probele speciale sunt asemănătoare și foarte frumoase. În schimb, profesionalismul și implicarea echipajelor, atât din punct de vedere tehnic, cât și al pilotajului, este mult superioară în ziua de astăzi.

Reporter: Care este cea mai plăcută amintire de la edițiile trecute ale Raliului Argeșului? Dar cea mai neplăcuta?

Constantin Aur: Cea mai placută amintire nu este de la una dintre edițiile pe care le-am câștigat, ci este din 1998, când am fost pe locul doi! Atunci mă luptam pentru victorie cu Puiu Rusu. Am avut o luptă foarte strânsă cu el tot raliul și la finalul ultimei probe, pe barajul Vidraru, am așteptat să văd ce timp a facut el. Mă batuse cu foarte puțin și câștigase. Bineînțeles, eram nemulțumit că nu am fost primul, dar nu voi uita niciodată acea luptă strânsă.

Ca amintiri neplăcute, la una dintre edițiile din anii ‘90, am avut o problemă cu unul dintre mecanici, Radu, care este și vărul meu. Deși era vară, în parcul de service de la cabana Capra începuse o ploaie cu gheață. El s-a apucat foarte inimos să lucreze la mașina de curse, dar a făcut hipotermie și l-am salvat la limită.

Reporter: Dacă privești în urmă, care ediție ți-a plăcut cel mai mult și de ce? Preferi Argeșul pe asfalt sau macadam?

Constantin Aur: În general prefer macadamul, așa că și la Raliul Argeșului prefer varianta pe această suprafață. Asta nu înseamnă că pe asfalt nu va fi spectaculos, fanii vor avea ce vedea, pentru că drumurile sunt frumoase în acea zonă, mai ales Transfăgărășanul, un traseu virajat și spectaculos, așa cum știe toată lumea.

Reporter: Chiar dacă sezonul se anunță unul lung, putem discuta deja de obiective. Ce îți propui la Raliul Argeșului?

Constantin Aur: Nu a existat niciodată o cursă la care nu mi-am propus locul 1. Dacă anul trecut a fost unul de reintrare în ritm, cu siguranță anul acesta, atât eu, cât și Silviu, vom încerca „maximum attack”.

Scroll to Top