Probe Speciale

Cu startul la limita municipiului Curtea de Argeş, această nouă probă a Raliului Argeşului “deschide balul” pe dealurile din apropiere. Cei 5,8km ai probei încep în urcare cu o secţiune de drum naţional, larg, uşor denivelat, ca mai apoi să vireze dreapta pe o secțiune complet diferită, proaspăt asfaltată. Îngustă, virajată, cu vârfuri de pantă și capete de pod, a doua parte a probei speciale va fi o provocare pentru echipaje deoarece nu va lăsa loc pentru erori.

Inspirată de fostul circuit stradal de la Piteşti, proba spectacol a Raliului Argeșului iese din tiparul superspecialelor din România prin diversitatea virajelor, lungimea totală şi prezenţa simultan a trei echipaje pe probă. Amenajarea în zona Stadionului ”Nicolae Dobrin” facilitează accesul publicului, oferind foarte multe zone pentru cei 6.000 – 8.000 de spectatori estimaţi. Startul se va da din zona intersecției Bulevardului Eroilor cu Strada Stadionului, urmând ca echipajele să înconjoare stadionul și Sala Sporturilor, revenind pe Strada Stadionului pentru o înșiruire de viraje strânse, șicane, într-un parcurs care oferă spectatorilor șansa să vadă mașinile de concurs de trei ori.

Plecând de sub Cetatea Poenari, proba de 4,4 kilometri urcă până pe Barajul Vidraru, deschizând ziua a doua a raliului. Foarte virajată, tehnică și cu peisaje impresionante, speciala trece printr-un număr de patru tuneluri și șerpuiește pe lângă Valea lui Stan, un traseu celebru de drumeție. Deşi zonele pentru spectatori sunt limitate din cauza reliefului, sunt numeroase locuri interesante unde această probă, care revine în Campionatul Naţional o dată cu Raliul Argeşului, poate fi vizionată în siguranță.

Cea mai solicitantă probă a raliului (în tandem cu PS 8, care se va parcurge în sens invers) prin cei peste 27km, ”Lacul Vidraru” îmbină virajele rapide înşiruite, liniile drepte şi viraje foarte strânse. Catalogată drept ”regina raliului” prin lungimea și complexitatea sa, speciala pornește din zona Barajului Vidraru și continuă până mai sus de coada lacului, urmând a stabili, cel mai probabil, clasamentele raliului. Cu viraje și secțiuni variate, care reprezintă o provocare mare pentru echipaje dar oferă o varietate excelentă pentru fani, proba abundă de zone pentru spectatori, inclusiv cu numeroase posibilități de parcare.

Ultima probă în urcare se întinde pe o lungime de peste 10 kilometri, având sosirea într-un loc special al Transfăgărăşanului: Monumentul Constructorilor. La fel ca PS5 ”Lacul Vidraru”, această probă dispune de multe locuri interesante pentru spectatori, iar la aproximativ 1,5 kilometri după sosire va fi amenajată regruparea și serviceul îndepărtat din zona Conacul Ursului.

Penultima probă a raliului se desfășoară pe același traseu ca proba anterioară, dar în sens invers. Urcarea către Piscul Negru se transformă astfel într-o coborâre rapidă către Coada Lacului Vidraru - viraje în viteză, cu unele ruperi de ritm cauzate de secțiuni mai lente. Diferența de nivel și diversitatea virajelor compun cea mai bună ”încălzire” pentru concurenți, pentru Power Stage-ul care va urma speciala, în timp ce pentru fani caracteristicile probei sunt ingredientele perfecte pentru o dovadă serioasă de pilotaj.

La fel ca PS7, ultima probă a raliului reprezintă o nouă parcurgere în sens invers a unei probe anterioare, PS5 în acest caz. Dacă proba în urcare este privită ca ”regina raliului”, coborârea va lăsa cu siguranță zâmbetul pe fețele concurenților și a fanilor. Complexă, diversificată, cu o gamă largă de viraje, ”Lacul Vidraru 2” va fi cu siguranță proba despre care se va vorbi la finalul raliului. Fiind Power Stage-ul Raliului Argeșului, lupta pentru punctele suplimentare puse în joc va fi strânsă, existând șanse ca unele dispute sau podiumuri să fie stabilite pe cei 27 de kilometri ai specialei.

Scroll to Top